Reklamačný poriadok


ÚVODNÉ USTANOVENIA
Predávajúci:
Medpress s.r.o., so sídlom Konštantínová 19, Prešov- Prevádzka Jesenná1,
Prešov, 080 05
IČO: 365 000 71, DIČ: 2021920351, IČ DPH: SK2021920351
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, odd. Sro, vl.č.
Kontaktné údaje predávajúceho : Ing. Martin Jacko, +421910127301,
nerez.medpress@gmail.com, Otváracia doba: PO – PIA: 08:00 – 16:00 hod.
Tento reklamačný poriadok “MEDPRESS s.r.o. “ ktorý je vydaný v súlade so Zákonom
č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom, v znení neskorších predpisov (ďalej len OZ), a
so Zákonom č. 250/2013 Z.z., Zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších
predpisov sa vzťahuje na predaj tovaru v elektronickom obchode na internetových
stránkach spoločnosti MEDPRESS s.r.o.(ďalej len „predávajúci“) na základe kúpnej
zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvorenej medzi predávajúcim a spotrebiteľom
(ďalej len „kupujúci“). Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na
internetovej adrese www.ponerez.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej
len „webové rozhranie obchodu“).
Uzatvorením kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim súhlasí kupujúci
s podmienkami uvedenými v tomto Reklamačnom poriadku.

 
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo
predávajúci. Kupujúci je povinný nárok zo zodpovednosti za vady tovaru (ďalej len
„reklamácie“) bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného
poriadku.
 
2. Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že bol prostredníctvom
týchto obchodných podmienok oboznámený, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade s
ust § 18 ods 1 zákona SR č 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „zákon o
ochrane spotrebiteľa“).
 
 
3. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Na tovar je poskytovaná
záruka 24 mesiacov rovnako ako v kamennom obchode. Záručná doba na tovar zaniká
v prípadoch, že k chybe došlo nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, mechanickým
poškodením, prevádzkou v nevhodných podmienkach, alebo neoprávneným zásahom
do výrobku. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby výrobku spôsobené živelnou pohromou.
 

  1. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri preberaní tovaru. Balík je potrebné
    rozbaliť ihneď po doručení, aby sa zamedzilo povrchovej korózií vplyvom teploty a
    vlhkosti. Povrchová korózia nie je dôvodom na uplatnenie reklamácie.
     
    5. Ak tovar vykazuje vady, má Kupujúci právo uplatniť reklamáciu u Predávajúceho, a to
    osobne, písomne poštou alebo e-mailovou správou. Kupujúci je povinný reklamovať
    vady tovaru u Predávajúceho bez zbytočného odkladu po ich zistení. Kupujúci v
    reklamácii uvedie svoje identifikačné údaje, číslo dokladu o zaplatení, presne označí
    druh tovaru a rozsah vád tovaru, ako sa vady tovaru prejavujú, aký nárok zo
    zodpovednosti vád tovaru si zvolil, prípadne v rámci svojich technických možností je
    oprávnený pripojiť fotodokumentáciu vady, a doručí reklamáciu na adresu
    Predávajúceho. Vzorový reklamačný formulár môže po vyžiadaní zaslať Predávajúci
    Kupujúcemu prostredníctvom e-mailu. Formulár môže Kupujúci vyžiadať telefonicky
    alebo e-mailom. Pre tento účel môže použiť nasledovné kontakty:
     
    E-mail: nerez.medpress@gmail.com
     
    Poštová adresa: MEDPRESS s.r.o., Konštantínová 19, Prešov, 080 05.
    Osobné reklamácie má právo Kupujúci uplatniť v prevádzke internetového obchodu
    www.ponerez.sk na adrese spoločnosti MEDPRESS s.r.o, so sídlom JESENNÁ 1, 080
    05 Prešov, Slovenská republika, počas pracovných dní v čase od 8:00h do 15:30h.
     
  2. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
     
    7. Kupujúci je oprávnený za účelom zrýchlenia posúdenie reklamácie v rámci svojich
    technických možností zhotoviť fotodokumentáciu vady a zaslať ju spolu s reklamáciou
    vady Predávajúcemu. Predávajúci, alebo určená osoba, má právo posúdiť vady aj na
    základe fotodokumentácie.
     
    8. Kupujúci, je povinný, aby na účely posúdenia vady reklamovaný tovar doručiť na
    adresu určenú Predávajúcim. V prípade doručovania tovaru na určené miesto Kupujúci
    doručí tovar tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci
    nepreberá.
     
    9. Predávajúci, alebo Predávajúcim určená osoba, vydá Kupujúcemu potvrdenie o
    uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej Kupujúcim, a to vo forme e-
    mailovej správy, alebo v písomnej forme.
     
    10. Na základe rozhodnutia Kupujúceho, ktoré zo svojich práv podľa bodu 6.1. týchto
    všeobecných obchodných podmienok v zmysle ust § 622 a ust. § 623 Občianskeho
    zákonníka SR uplatňuje, je Predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob
    vybavenia reklamácie. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch
    do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
    technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
    reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia

reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
 
11. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
nasledujúcich spôsobov:

  • Odovzdaním opraveného tovaru Kupujúcemu.
  • Výmenou tovaru.
  • Vrátením kúpnej ceny.
  • Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
  • Odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
     
    12. O výsledku reklamácie bude Kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení
    reklamačného konania prostredníctvom e-mailovej správy, resp. poštou a zároveň mu
    bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. poštou spolu s tovarom doklad
    o vybavení reklamácie.
     
    13. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od
    rozhodnutia Kupujúceho nasledujúcim spôsobom:
    a) Predávajúci zabezpečí odstránenie vady alebo
    b) Predávajúci vadný tovar vymení.
     
  1. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar
    mohol riadne užívať ako tovar bez vady, alebo sa jedná o jednu viackrát opakovanú
    odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu,
    aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, Predávajúci vybaví v závislosti od
    rozhodnutia Kupujúceho nasledujúcim spôsobom:
    a) Výmenou tovaru za rovnaký tovar alebo
    b) Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo
    c) Výmenou tovaru za iný tovar s rovnakými technickými parametrami v prípade že nie
    je možné vymeniť tovar za rovnaký tovar, alebo
    d) ak Kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpi, vybaví Predávajúci reklamáciu za vadný tovar
    a vráti Kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu.
     
  2. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci
    výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia
    ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
    doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia
    ponúkaný predávajúcim.
  3. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené Kupujúcim pri uplatnení
    reklamácie.
    17. Kupujúci je si vedomý, že kupuje hutný materiál, bez akejkoľvek garantovanej
    povrchovej úpravy, vhodný na použitie na ďalšie spracovanie a jeho drobné ryhovanie
    či jemné poškrabanie nie je dôvodom na reklamáciu. 
  1. Odstúpenie od zmluvy, storno
     
    1.1. V súlade s ustanovením §7 odst. 1 zákona 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
    podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení, má Kupujúci právo odstúpiť
    od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.
     
    1.2. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe (zaslaním
    na adresu predávajúceho uvedeného v kontaktoch) alebo prostredníctvom e-mailu
    zaslaním formulára na odstúpenie od zmluvy.
     
    1.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o
    odstúpení zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa
    § 7 ods. 1 zákona 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a
    zásielkovom predaji v platnom znení. Kupujúci je povinný najneskôr do 3 dní odo dňa
    odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu na adrese
    sídla prevádzky spoločnosti.
     
    1.4. Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru
    Predávajúcemu alebo osobne poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru a/alebo
    náklady na vrátenie tovaru.
     
    1.5. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté
    plnenia. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku
    takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
    zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu,
    najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
    Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s
    ňou. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu tieto platby rovnakým spôsobom, aký
    použil Kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho dohodnúť sa s
    Predávajúcim na inom spôsobe platby.
     
    1.6. Pri odstúpení od zmluvy Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu tieto platby
    pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru
    späť Predávajúcemu, ibaže Predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
    prostredníctvom ním poverenej osoby.
     
    1.7.V prípade vrátenia poškodeného, používaného alebo opotrebovaného tovaru alebo
    tovaru bez sprievodných dokladov a príslušenstva je predávajúci oprávnený uplatniť si
    voči kupujúcemu náhradu škody, resp. iné zákonné nároky, ktoré je oprávnený
    započítať si oproti pohľadávke na vrátenie kúpnej ceny ( s výnimkou tovaru vráteného z
    dôvodu preukázaných záručných vád ).
     

1.8. V prípade ak Kupujúci požaduje urobiť na tovare *akékoľvek úpravy
dochádza k zmene tovaru na výrobok na mieru a Kupujúci je si vedomý že kupuje
výrobok na mieru (nie tovar/)s úpravou na želanie, ktorý nie je možné vrátiť
Predajcovi.
*úpravy: delenie tovaru, vyrezanie, úprava tvaru, vŕtanie otvorov, ohýbanie,
valcovanie plechov a podobne
Odchylka pri delení a rezaní akéhokoľvek materiálu je +- 3mm.
 Pri každom delení
1.9. V prípade, ak je rozmer deleného alebo vyrezaného materiálu je pre dodávateľa
neefektívny, má dodávateľ právo zrušiť objednávku. 
 

Formulár odstúpenia od zmluvy
 
Spoločnosti MEDPRESS s.r.o, Konštantínová 19, Prešov, 080 01. Prevádzka Jesenná
1 , Prešov , 080 05. Mail: nerez.medpress@gmail.com, tel: +421 910127301.
 

  • Týmto oznamujem/oznamujeme, že odstupujem/odstupujeme od zmluvy na tento
    tovar:
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
     
  • Dátum objednania/dátum prijatia*
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
     
  • Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
     
  • Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
     
  • Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa formulár podáva v listinnej podobe)
    ……………………………………………………………..
     
  • Dátum ………………………………………………….
     
  • Nehodiace sa prečiarknite.
     
    ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných
podmienok.
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.8.2024
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez
predchádzajúceho upozornenia.
V prípade, že kúpna zmluva bola platne uzatvorená pred nadobudnutím účinnosti
v čase uplatnenia reklamácie platného reklamačného poriadku ku dňu uplatnenia
reklamácie tak sa bude pri vybavovaní reklamácie postupovať podľa reklamačného
poriadku platného v čase kúpnej zmluvy, ale len za podmienky, že ustanovenia
reklamačného poriadku sú v súlade s platnými zákonmi a uplatnenie reklamácie podľa
reklamačného poriadku platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy je pre kupujúceho
výhodnejšie a kupujúci s ním vysloví po poučení zo strany predávajúceho výslovný
súhlas, ktorý potvrdí svojim podpisom.